Aangekomen in Wenen - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van LTTRSJ - WaarBenJij.nu Aangekomen in Wenen - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van LTTRSJ - WaarBenJij.nu

Aangekomen in Wenen

Door: Robinski en Stephen

23 Februari 2010 | Oostenrijk, Wenen

Beste schildknaapjes,

We hebben al een tijdje niks meer van ons laten horen, vandaar dit berichtje. We hebben een super tijd gehad aan het Balaton meer. We hebben 4 dagen volledig ''begaaid' daar. Er waren ontzettend vette optredens van ondermeer Moby, Royksopp en David Guetta. Moby had echt een super optreden verzorgd, iedereen ging helemaal los daar. Dit was ook het einde van het festival. Tijdens het festival hebben we ook nog een ontzettend vette zonsopgang gezien aan het meer. Dit kwam omdat we tot 7 uur non-stop zijn door gegaan.

Op de terugweg van Balaton naar Budapest zaten we in een ontzettend vieze, vettige en bovenal Uber ranzige trein. De trein had ook nog eens 1,5 uur vertraging waardoor we bijna een probleem hadden met de aansluiting naar Bratislava. Doordat de trein naar Bratislava ook vertraging had konden we deze gelukkig nog wel halen. Deze trein was opzich best aardig.

Bratislava, een verhaal appart. Het hostel waar we in verbleven was echt top. Leuke mensen, zeer schoon en nieuw. De stad zelf is alleen vrij klein en heel erg cheap. Zo konden we voor 4 euro pp een mooi 3 gangen lunch krijgen. De eerste dag in Bratislava hebben we eigenlijk niks uitgevoerd. We zijn alleen wat wezen shoppen, Shirt zijn 3 euro.
Verder hadden we erg veel last van muggen omdat de Donau was overstroomd.

Ook hebben we nog ''leuk'' contact gehad met de lokale politie. Dit kwam omdat Tycho perongeluk zijn verkeerde kaartje had gestempeld. Dit leverde ons toch mooi een boete op van 40 euro en een hoop gezeik.

Eindelijk kregen we dan een normale trein. Hoewel de trein naar Wenen nog geen airco had, was het toch erg confortabel. Nu eindelijk toch aangekomen in Wenen hebben we hier wat regen. Morgen gaan we lekker de stad verkennen en een beetje chillen in een spa of zwembad.

We verwachten nog wel wat tips over Wenen en wat meer berichtjes. AAN HET WERK ARBEIDERS!